måndag, gräsänkling med mera..

Ja då var det måndag igen.. Helt galet vad fort tiden går.. Vet inte ens när jag var inne här sist och skrev men det var länge sen kan jag lova. Våren är här, likaså sommartiden. Tessi sover på altanen och är hur nöjd som helst. Andreas är iväg och spelar FM med sina kompisar och är om än ännu mer nöjd än Tessi. Småttingarna har varit ute hela eftermiddagen och ligger nu däckade. Så som ni märker är dom flesta i vårt lilla hus väldigt nöjda idag. Jag däremot känner mig lite ensam idag med tre vänner hemma i sjuksängen.. Krya på er så vi kan ses nästa måndag istället!! Jag funderar på vad jag ska hitta på, är lite sugen på att gå ner till skogen och gå en sväng där och lyssna och lukta på allt som har med våren att göra!!

Jag bakade en kaka till mamma idag som hon ska bjuda på imorn till sina "tjejkompisar". Men kan man kalla det för tjejkompisar om man ska bli MORMOR??

För JA äntligen är lilla jag GRAVID och vi ska få BARN! Helt sjukt galet konstigt men väldigt roligt och spännande. Så eftersom the word is out så berättar jag det här med för er som missat det innan.. :)

Så nu kommer svaren på dom flesta av era frågor
NEJ vi ska inte ta reda på vilken kön det är!
NEJ man kan inte se det redan.
Förra veckan när vi var och tittade på bebisen var den 14.7 mm huvud till rumpa.
Imorgon går jag in i vecka 10!

Nu blir det nog en promenad och sen lite kvällfika så jag inte blir så hungrig inatt för min sömn är helig just nu!

Och by the way har börjat kolla runt i barnvagns-djungeln och alla tips äv välkomna!

Kommentarer
Postat av: Anna med Viola och Malva

Superdupergrattis!



Vad roligt!



Gällande vagnar så beror det på vilket användningsområde. Är man mycket ute i skogen (Då kanske en Brio Happy är bra som har fyra fasta hjul) eller är det mycket asfaltskörning och man är mycket i stan (Då kan tex Brio Go eller Brio sing, jag hade en sing som var jättebra, med svängbara framhjul)



Det finns hur mycket vagnar som helst. Nu har vi en Babyjogger, den fungerar både som enkelvagn och syskonvagn. Och fördelen med den (Brio Sing var liknande i chassit) är att den knappt tar någon plats i bagaget! De med fyra fasta hjul tar generellt mycket plats i bagaget.



Hör av dig om det är något du undrar... Kramis

2011-03-28 @ 18:58:54
Postat av: Ludmilla

Men Gud Hanna vad roligt!!!!!!!! Det känns helt galet men fantastiskt så klart =D jag är såååå glad för se skull och hoppas vi ses snart! Massor av grattis kramar

2011-03-28 @ 21:10:42
Postat av: Jessi

Jag e fortfarande i lite chock! Kan inte fatta att ni ska ha barn, helt underbart! :) Vi måste ses snart! :) Kanske en scones brunch på Nilssons någon söndag snart? Va sägs om de? :)

2011-03-30 @ 08:46:52
URL: http://jessiklein.blogg.se/
Postat av: Cissi

Grattis igen!



Vi har en Emmaljunga city cross, den är vi nöjda med. Vi som bor på landet klarar oss bäst utan vagnar med små hjul... så en rejäl vagn är mitt tips, Brios Happy är motsvarande Emmaljungas tror jag. Går nog att fynda på Blocket om man inte vill shoppa loss en ny. Hoppas att du mår bra och slipper illamående och dylikt!

2011-03-30 @ 09:29:28
URL: http://cissicc.blogspot.com
Postat av: fian- mamma till Alex

Nu hittade jag till din blogg :)



Grattis grattis hanna =)

Gud så roligt o ni gör rätt i att inte ta reda på vad det är för en liten krabat därinne, gjorde inte vi heller o det är så spännande ;)

Kram sofie

2011-03-30 @ 12:37:05
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Nu hittade jag till din blogg :)



Grattis grattis hanna =)

Gud så roligt o ni gör rätt i att inte ta reda på vad det är för en liten krabat därinne, gjorde inte vi heller o det är så spännande ;)

Kramar sofie

2011-03-30 @ 12:46:16
URL: http://fianandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0