the story about my nyckelpiga

För tolv år sen träffades vi för första gången. Det var kärlek vid första ögonkastet. Så liten och perfekt men jag fick inte använda den första året. Så för 11 år sen och några månader satte jag mig bakom ratten för första gången. Den har tagit mig överallt! Den har fungerat perfekt när den har varit hel. Vi har krockat två gånger, du övergav mig en nyårsafton mitt på en parkering, en gång i halltorp och igår på parkeringen utanför verkstaden. Vi har hoppat fram över gatorna när kablarna har varit utslitna men vi överlever allt vi två!! Det är den bästa bilen som finns!!

Så igår trodde jag att det var slut men den lilla stackarn, men den överlevde ännu en gång och jag är helt salig!! Igår var vi på en bilverkstad för att byta kablarna som man måste göra med jämna mellanrum. Därefter skulle vi åka till nästa verkstad för att dom skulle kolla på avgasröret som det är hål i. Den låter som en raggarbil men det är ganska charmigt! Så när vi kör dit så börjar ratten att rycka i svängarna och när vi kom fram och han som skulle kolla på bilen inte var där så skulle vi vända och åka hem men då ville inte bilen rulla igen.. som tur var jobbar min älskade mm i närheten så han kunde hjälpe mig att putta in bilen i en parkeringsficka. Sagt och gjort och sen ringa bilmekanikern. Han skrattade lite åt mig och lovade att han skulle kolla på den.

Domen kom idag och HAN LAGAR DEN!!!! YAY!!!!! Det var drivknuten som var putt igen som jag misstänkte och den har han lagat innan så det skulle han klara den här gången med. Vilken lättnad!!!

Så idag får min kära mamma (eller pappa) köra mig till stallet.. hihi och jag känner mig som 15 igen.. vilket inte gör så mycket för jag känner mej som 18 dom andra dagarna.. :))

nu blir det till att göra sig iordning och pallra sig iväg till bussen.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0