mycket

ja det är mycket tankar och funderingar som snurrar runt nu. Jag börjar jobba igen på måndag och då drar allt igång med en väldig fart igen. Jag hoppas dom flesta av mina böcker har kommit på måndag så plugget kan dra igång ordentligt för det är så sjukt intressant!! Jag hoppas jobbet ger lite mer spänningar och mycket skratt för vad är en vardag utan skratt?! Jag vill ha mer av det!! Visst vet väl jag med att man inte kan skratta jämt men mer hade varit fantastiskt!

MM jobbar den här helgen så det är mycket egentid.. Just nu är det väldigt tråkigt även fast det har varit full rulle hela dagen är jag inte så trött.. behöver nog komma igång med jobbet nu så man blir trött i bollen igen..

Träningen är ett måste att komma igång med på måndag igen. Vårt underbara träningscenter har ju öppnat i nya fina lokaler, 2500 kvm till fantastisk träning!!! Nu finns det verkligen inga mer undanflykter! Jag kör igång på måndag medan sambon spelar dator så nu är det sista helgen i vila!! Blandade tankar och känslor om det. Jobbigt att det har blivit försummat så länge nu över jul och förkylningar men samtidigt jobbigt att börja igen.. Men jag ska börja! Jag ska ta tag i som sista kilorna som jag ska ner för att nå en helsosam vikt! Jag är fast besluten att jag ska nå dit innan sommaren!!

Åh jag glömde berätta, jag var med på klubbhoppningen igår och hoppade den underbara donnan som numera går under namnet sköldpaddan. Vi tog en mjukstart såhär i början på året och hoppade 80 och 90 och vi kom tvåa i 80. Underbara Moa och Silver kom etta!! I båda klasserna gick jag dubbelnolla men tiden var ingen höjdare i någon av klasserna, ialla fall inte när man jämför med dom som hoppade samma bana idag. Iof är dom ponnier och har en mindre svängradie än 175 cm cassie med älgakliv. Jag är så van att hon är storgalloperad men tydligen gick hon väldigt stora steg sa dom som tittade. Men jag lovar, det gav mersmak och jag saknar tävlingarna så!! Jag vill bara ha mer!! Lite träning och mycket övertalning av hästägaren så hoppas jag vi kommer ut på lite lokala tävlingar under våren!!! JAG VILL HA MER!!

För er som inte vet så är hästarna min glädjekälla och jag vet inte vad jag skulle göra utan dom!!



Här kom två bilder från himeln. Min älskade häst Corleone har nu varit borta från oss i ett år..



Och så kommer en hälsning från fnaste snorpan Cassie



Nu längtar vi till våren!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Plutten!!!! Solar sig i gröngräset!

2011-01-09 @ 12:47:54
URL: http://hannalangberg.blogg.se/
Postat av: Jessi

Hur ser ditt träningsschema ut i veckan? Vilka pass ska du gå på? Vi kanske kommer gå på några sammtidigt!? :) Annars så ses vi ju iaf på fredag! :) Hoppas man kanske jag få följa med och rida någon gång i vår! :) Älskar det, men de va ett tag sen nu! :(

2011-01-09 @ 20:11:07
URL: http://jessiklein.blogg.se/
Postat av: Linda G

Jag skickar lite pepp från mig till dig! Det är jobbigast innan man har kommit igång, sen går det inte att sluta träna! Pepp, Pepp!!

2011-01-09 @ 22:21:43
Postat av: L

inte så spännande kanske =) kanske blir bättre...

2011-01-10 @ 20:56:34
URL: http://detlillaxtra.blogspot.com
Postat av: My

Heej! Va fina hästar! Har aldrig sett dig rida, skulle vara kul att följa med och titta på någon dag när det är varmare så det går att rida ute. :) Kommer ner i mars, ses då? Kram

2011-02-18 @ 12:38:13
URL: http://www.livingmylife.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0