höstens första sjukperiod..

Ja nu vet man att det är höst när förkylningarna börjar rulla in.. Min har nu suttit i i nästan två veckor utan att bryta ut ordentligt, vilket resulterar i att huvudet spränger, jag är konstant trött, igår började jag må illa och fick ont i hela kroppen. Det i son tur resulterade i att jag fick vara hemma igår och idag för återhämtning vilket inte är det roligaste.. Speciellt inte när det är väldigt ostädat hemma och massor att göra och ingen ork.. Stressande!

Men oj vad jag älskar hösten! Den är helt fantastisk som alla våra årstider! Jag vet att många tycker hösten och vintern är supertråkig och mörk är skitjobbig, men jag älskar den! Flera dagar den senaste veckan har jag dragit på mig mössa vantar och en stor skön jacka och gått ut på kvällen och det är stjärnklart. Så fantastiskt fint!

Nu hoppas vi på att min kära kropp tillåter mig att komma igång igen för imorgon är det gruppträning med prenet-kursen som jag går. Det är en livsstilskurs med kondition, vikt och kognitiv beteende träning som är superbra. Vi började för 6 veckor sen och sedan dess har jag gått ner 5.4 kg varav 3.4 är rena fettkilon och resten vätska. Jag har också minskat 8 sentimeter i midjan och det är fantastiskt skönt! Men jag kan lova er att det är ingen dans på rosor när man har ett beroende.. Sjukt jobbigt har det varit efter att den första månaden var förbi. Kan ju också tillägga att den jobbigaste tiden är den när man är ensam och ingen sambo som håller koll på vad man gör.. hehe tur jag har min kärlek! Han är ett fantastiskt stöd och utan han hade det här aldrig gått!

så nu tillbaka till soffan och titta lite på sex and the city boxen och plugga lite autism..

bye for now

Kommentarer
Postat av: LB

Spännande det låter... Både med byggahusplaner och livsstilsträning!! Men jag förstår att det tar på krafterna :) men måste vara motiverande att se resultat! Kul att kunna höra lite hur ni har det där hemma hoppas bloggandet håller i sig :) kram

2010-10-20 @ 11:58:40
Postat av: Jessi

Nej men hej! :)

Har du oxå börjat blogga! Kul! :)

Hoppas förkylningen ger med sig och att vi ses imorron! :)

Massa kramar!!!

2010-10-20 @ 17:11:08
URL: http://jessiklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0