söndag, regn och underbara höstmys

Detta regn, det har legat på ihärdigt i tre dagar nu.. har knappt vart lönt att visa sig utanför dörren. Inte mej emot, jag ger mej ut ändå. Men det är helt sjukt vad tiden går fort. Vad är det nu?? 5 veckor kvar till jul eller??

Igår var jag på Öland och Aledal och tittade på en 3-timmars hoppclinik med Linda Heed. Ponny, unghäst och häst. Tre timmars inspiration är verklign vad som behövs i höstmörkret. Håller just nu på att stretar med min lilla donna (inte egentligen min utan Bosses och hon är 175 hög så ganska stor) med att jobba in bakbenen under sig i dressyren. Det är tyvärr sjukt jobbigt säger hon och sparkar därmed backut konstant i det varvet för att protestera..  Men inte kommer hon undan för det.. Ju mer hon sparkar desto längre får hon jobba den lilla damen.. På tisdag blir det nog lite hoppövningar så hon inte tappar motivationen totalt..

Jag började läsa Mari Jungsteds Den farliga leken häromveckan. Hennes böcker är såå bra och det är synd att dom är så lättlästa för nu har jag läst ut den.. Tur jag fick en bok till i födelsedagspresent för knappt en månad sen som jag kan ge mej in på nu..

Träningen då, för att vara helt ärlig har jag nog fuskat lite för mycket den senaste tiden.. Ajabaja på mej så nu blir det hårdkörning igen, tur min kära sambo har skaffat kort på maklars med och att underbara lillebror är där och tränar så man har lite sällskap!! Det ger mycket mer motivation! Ska försöka ge mej ut på lite mer promenader och löpturer för att få kicka igång förbränningen ännu lite mer. Har ju ett mål den 15 december då jag ska ha gått ner 5 fett-kilon till.. måste måste måste klara det.. Blir juskt kämpigt men nu när förkylningen verkar ge med sig så hoppas jag på att det ska gå!

Vad härligt det är att se att några läser min lilla blogg och att en del lämnar en liten kommentar. Vore kul om fler gjorde detta så man vet vilka ni är!!

Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0