motivation

Nu är jag tillbaka efter ett långt blogguppehåll.. Under den här perioden har det varit så otroligt mycket att göra. Vi var i Hbg och på vägen hem lämnades jag av i Växjö för en veckas utbildning i autism. Jag läser på hanvtid och jobbar halvtid nu. Väldigt skönt faktiskt men veckorna i Växjö är väldigt intensiva och man mäsker att man inte är van vid att sitta så mycket längre.. Men det är så sjukt spännande och man får träffa så mycket människor som jobbar med samma sak och har samma problem som en själv.

Samma har det ju varit med vikt-kuren jag har gått. Vännerna där har varit min motivation hela hösten! Dom har varit helt fantastiska. Imorn är sista gången på kursen och det är jättetråkigt! Nu gäller det att jobba med sin egen motiation, boka in sig och gå på flera pass och hålla lågan uppe.. JAG SKA NÅ MITT MÅL!!!

Läste precis en annan blogg där personen i fråga har samma problem som jag.. Det känns lite motiverande att det finns andra som har samma problem.. Har nu gått ner 9 kg och 10 cm i midjan. Har hållit mig där ett tag och det känns bra att jag kan hålla det och inte gå upp iaf men nu vill jag kicka igång det hela igen för att komma ner lite mer. Fast på ett sätt är det ganska skönt att det inte går för fort för då hade jag nog lagt på mig lika snabbt igen just för att min lilla hjärna inte har hajjat vad det hela handlar om. Jag behöver tid för att smälta saker och jag behöver landa i den första etappen innan nästa kan köras igång med. Efter julafton när sllt börjar falla på plats och jag är ledig i ett par veckor ska jag verkligen ta tag i gymmet igen för att kicka igång förbränningen så det bara sprakar om det!

Vad har ni som håller er motiation uppe?

Nu ska jag göra mig fördig för jobbet, efter en timmes plugg och en timmes promenad! Tina upp mina må tår lite igen.. :)

sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0